О. М. Ясінська, учитель початкових класів
Олімпіадні завдання з української
мови у 4 класі
І варіант
1. Спиши рядок слів, у яких кількість букв відповідає кількості звуків.
Щедрий, проїзд, лялька, пальма.
Старанний, довір′я, маятник, міць.
Матір, його, пам'ять, совісний.
2. Випиши слова трьома колонками так, щоб у кожній були тільки споріднені.
Шелест, зерно, легкий, легенько,
шелестить, зернистий, легше, ше-
лестіння, зернятко, зернина,
зашелестить, легесенький.
3. Запиши слова в алфавітному порядку.
Бджола, айстра, квасоля,
плаття, дзвінок, м′який, вівторок, заїхав,
їжак, жовтень.
4. Від поданих іменників утвори прикметники жіночого, чоловічого,
се-реднього роду.
Сонце - …, …, …; радість - …, …, …;
щастя - …, …, …; зелень - …, …, … .
5. Поясни, як ти розумієш прислів’я.
Слово – не горобець, випустиш –
не спіймаєш.
6. Добери синоніми до слів.
Щебечуть, хуртовина, сміливий,
недуга.
7. Із букв кожного слова утвори нові слова.
Жайворонок, роса, сонечко,
жирафа, світлофор.
8. Запиши слова, вставляючи пропущені букви; добери до них перевірні слова.
Про…ба - к…слиця –
в…рховина - боро..ба –
в…сна - с…ло –
9. Напиши твір-міркування «Чого сам не любиш, того другому не чини».
ІІ варіант
1. Спиши рядок слів, у яких кількість букв відповідає кількості звуків.
Борщ, козацький, боротьба, воля.
Подвір′я, соняшник, м’яч, зелень.
Якість, джміль, щирість, дев′ять.
2. Випиши слова трьома колонками так, щоб у кожній були тільки споріднені.
Стебло, веселка, пекар, стеблина,
печиво, веселий, весело, стебельце,
веселитись, пекти, стеблистий, спечений.
3. Запиши слова в алфавітному порядку.
Кукурудза, джерело, ананас,
зозуля, горіх, четвер, яблуня, золото,
календар, п’ятниця.
4. Від поданих іменників утвори прикметники жіночого, чоловічого,
се-реднього роду.
Книга - земля –
осінь - школа –
5. Поясни, як ти розумієш прислів’я.
Зроби діло – гуляй сміло.
6. Добери синоніми до слів.
Жара, дім, горе, співати.
7. Із букв кожного слова утвори нові
слова.
Тракторист, буквар, приказка,
команда, порядок.
8. Запиши слова, вставляючи пропущені букви; добери до них перевірні.
Моло…ба - ст….лився -
ні…ті - гр….чаний –
9. Прочитай. Продовж розповідь своїми міркуваннями.
Наші предки дуже шанували воду.
Вважалося великим гріхом кинути
у річку чи озеро сміття, каміння.
Не можна було бити по воді. Вода,
вважалося, має велику цілющу силу.
Вона миє, очищає. Тому...
|